PRODUKTION AV HEMSIDOR
Sedan slutet av 90-talet har vi hjälpt 100-tals företag att öka sin närvaro och engagemang på nätet.
Vi har sett trender komma och gå, jobbat och testat de flesta tekniska plattformarna och är idag mycket trygga i våra uppdrag.
Ett samarbete med oss på Göteborg Film innebär för er som kund så mycket mer än en ny hemsida.
Ni får från början hjälp med val av rätt tekniska plattform, ändamålsenlig för er unika verksamhet.
Tillsammans sätter vi en långsiktig och hållbar digital strategi.
Det handlar om allt ifrån layout och säkerhet till SEO och ökande trafikflöden.
Här är exempel på tre av våra senaste projekt:
Vill ni ta del av fler exempel eller vet mer om hur vi kan hjälpa er? Kontakta oss här>>
BRASSOS HEMSIDA
Brasso är en av Göteborgs storsatsningar. Galet spralligt brasserie med många olika miljöer och en stor meny. Vi ville spinna på den galna, spralliga biten och lägga till en arty känsla till sidan med bilder som sticker ut. Vi ville samtidigt att sidan skulle kännas seriös och vi la ner stort fokus med att få bildspråket att knyta ihop de så olika utrycken.
HEMSIDANS STYRKOR
Sidan bygger i stort sätt enbart på bra content i form att bilder och filmer som verkligen sticker ut. Det gick åt mycket energi till skapa matmenyerna så att de dels skulle se exakt ut som de fysiska menyerna och samtidigt vara responsiva.
COCOS HEMSIDA
Coco Orangerie är ett koncept som har många ben att stå på. De har olika typer av gäster som kommer vid olika tidpunkter och för olika ändamål. Vi vill göra det lätt för gästen att snabbt komma in på just den del som intresserar honom eller henne mest. Restaurangen är en av Göteborgs finaste krogar och vi vill att hemsidan skulle spegla detta.
HEMSIDANS STYRKOR
Väldigt lättnavigerad trots att det är väldigt mycket olika saker sidan innehåller. Bilder och film vävs in på ett snyggt sätt med restaurangens grafiska profil.
PIVO'S HEMSIDA
Pivo är en mycket viktig kund till oss som vi har jobbat med i snart ett decennium. Restaurangen har gått en resa från att vara en centraleuropeisk restaurang till att bli en renodlad viltkrog. Vi vill skapa en hemsida som andas natur och hållbarhet och samtidigt vara en en krog mitt i stadens puls. Vi förser Pivo med allt content.
HEMSIDANS STYRKOR
De dova mörka, gröna temat är perfekt för allt content på sida. Allt poppar och allt ser gott och trevligt ut. Sidan är extremt lättnavigerad och du når direkt till bordsbokningen på ett klick, vilket är superviktigt för restauranger.
DOOMAN'S HEMSIDA
Dooman är ett företag som bygger garage och säkerhetslösningar. De är ofta riktade till stora kunder såsom kommuner. Vi ville att sidan skulle vara lagom. Kännas sådär lagom modern med lagom med finesser och funktioner. Viktigt var att besökaren till hemsidan snabbt kan navigera då Dooman har många olika produkter.
HEMSIDANS STYRKOR
Det är bra flyt i sidan. Fastän det är många produkter så tappar sidan inte fokus på Doomans huvudprodukt. Även fast Dooman själva försedde oss med bilder utav sämre kvalité så vävs de in på ett snyggt sätt i sidans design.
CARBON'S HEMSIDA
Carbon är en av de absolut främsta restaurangerna i Göteborg. Vi ville att hemsidan skulle spegla ambitionsnivån på restaurangen utan att skrämma bort gäster. Varje gång menyn byts för restaurangen är vi på plats och filmar & fotograferar. Carbon är ett helhetsprojekt där vårt uppdrag är att ta fram allt material för dem. Se deras hemsida här>>
HEMSIDANS STYRKOR
Den har väldig välarbetade bilder och filmer. Som exempel var vi nere i Portugal och filmade när krogaren gjorde sitt egna portvin. En annan styrka är att sidan är dynamisk och ändrar skepnad med varje menybyte.
VINNANDE KONCEPT
För att skapa en attraktiv och användarvänlig webbplats krävs en genomtänkt och effektiv strategi. Med rätt strategi ökar möjligheterna drastiskt att få fler besökare, som över tid konverteras till nya kunder.
Om man dessutom kommunicerar detta via Nyhetsbrev och sociala nätverk,
då har man definitivt ett vinnande koncept.